O energetyce wiatrowej w debacie projektu Odyssey
W środę, 3 marca uczniowie klasy 2d debatowali na temat możliwości rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce. Debata w formacie oksfordzkim została przygotowana i przeprowadzona w oparciu o materiały projektu Odyssey.
"Odyssey - debaty oksfordzkie dla edukacji dzieci i młodzieży w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych" to międzynarodowy projekt, którego liderem jest Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk, z którym nasza szkoła współpracuje. Instytut udostępnia pakiety edukacyjne zawierające niezbędne informacje, w tym najnowsze wyniki badań oraz dane, które ułatwiają przygotowanie do debaty. Wśród tematów do dyskusji, oprócz energetyki wiatrowej są takie jak: sposoby zagospodarowania zlewni rzek górskich, sejsmiczność antropogeniczna, transport morski w Arktyce, czy geoinżynieria a zmiany klimatu.