Zakończenie projektu eTwinning Math Shot!
Nasz międzynarodowy matematyczny projekt eTwinning Math Shot już za nami. Rozdaliśmy certyfikaty uczestnictwa dla uczniów oraz nauczycieli.
Gratulujemy pani Lorana Antunac z naszej szkoły partnerskiej w Chorwacji, która już otrzymała National Quality Label za działania w naszym projekcie. My również wnioskujemy o Krajową Odznakę Jakości eTwinning dla naszej szkoły. Trzymajcie za nas kciuki!
Zaangażowani w projekt uczniowie z naszej szkoły to:
z klasy 4d Olivier Bugajski, Anna Gratkowska, Jan Leśniewski
z klasy 4b Eric Truppa
z klasy 4a Gabriela Kalicińska
z klasy 3b Helena Szelejewska, Veselina Kuznetsova
z klasy 3c Zofia Nałęcz, Igor Łukasik
z klasy 2c Magdalena Pietras
Nasi nauczyciele i twórcy projektu to matematyczki Małgorzata Jurys, Dorota Zwolenik, Ewelina Jankowska oraz anglistka Bernadetta Beker.
Projekt realizowany był od lutego 2023 roku. Był to pierwszy matematyczny projekt w naszej szkole na międzynarodowej platformie eTwinning. Do współpracy zaprosiliśmy szkoły z Chorwacji i Hiszpanii. Projekt budował wspólne płaszczyzny między matematyką a sztuką fotografii, poprawiał myślenie matematyczne, popularyzował wiedzę i kulturę matematyczną oraz inspirował do twórczych poszukiwań w dziedzinie fotografii.
W projekcie brali udział uczniowie w różnym wieku, którzy łączą zainteresowania matematyczne i fotograficzne.
Uczestnicy projektu pracowali nad poniższymi dziedzinami:
- Matematyka w kadrze
- Matematyka w architekturze
- Matematyka w przyrodzie
- Liczba Fibonacciego, złota proporcja w życiu codziennym
Cele projektu:
-Wspieranie inicjatywy uczniów.
-Zwiększenie świadomości uczniów w zakresie wykorzystania matematyki w życiu codziennym.
-Wspieranie uczniów w efektywnym korzystaniu z technologii, web 2.0.
-Uczenie się o innych kulturach poprzez poznawanie nowych ludzi z różnych krajów podczas pracy nad projektem.
-Przezwyciężanie różnic kulturowych.
-Poprawa umiejętności komunikacyjnych i pisania w języku angielskim.
-Spojrzenie na matematykę za pomocą wyobraźni i utrwalenie swoich myśli poprzez sztukę fotografii.
-Rozwijanie pasji do matematyki, jak również do fotografii.
-Rozwijanie kreatywności.
-Inspirowanie do twórczych poszukiwań w dziedzinie matematyki i fotografii.
Uczniowie i nauczyciele spotykali się cyklicznie co miesiąc na głównym spotkaniu, podczas którego w mieszanych międzynarodowych zespołach pracowali nad przydzielonymi zadaniami. Taka forma współpracy pogłębiała integrację między uczniami z różnych państw.