Dzień informacyjny Erasmus+

Nasza szkoła bierze udział w programie Erasmus+. W tym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację projektu „The Breakthrough Project – wielopłaszczyznowy rozwój kadry na miarę Europy”.

Udział w programie to między innymi doskonalenie kompetencji językowych (zwłaszcza w obszarze języka angielskiego), poznaniu innowacyjnych metod i form pracy z uczniem z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii informacyjno-komputerowych (m.in. CLIL, blended learning, drama) międzynarodowe projekty dzięki eTwinning, ale również wachlarz szkoleń dla nauczycieli. W czwartek 15 kwietnia 2021 roku nasi nauczyciele wzięli udział w Ogólnopolskim Dniu Informacyjnym Narodowej Agencji programu Erasmus+. Podczas konferencji zostały zaprezentowane nowe perspektywy dla programów Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności na lata 2021-2027, również oferta współpracy między szkołami europejskimi w mobilności nauczycieli ale również w wymianie młodzieży. Podczas konferencji odbył się również wykład Marka Zająca "Trendy w edukacji" który zainspirował naszych nauczycieli :)

Silne kobiety z Turcji

Nasz autorski projekt eTwinning idzie pełną parą. W marcu poznawaliśmy silne i niezależne kobiety z naszego partnerskiego kraju, z Turcji.

Poznaliśmy między innymi SABİHA GÖKÇEN, niemowitą pierwszą kobietę pilota, astronomkę i naukowca, a takźe Nüzhet Gökdoğan, odważną FATMA REFET ANGIN pierwszą turecką kobietę nauczyciela historii i wiele innych.

Na koniec miesiąca odbyło się spotkanie wszystkich nauczycieli i uczniów biorących udział w projekcie. Podczas spotkania rozmawialiśmy o tym czego się dowiedzieliśmy o tych wspaniałych kobietach oraz mieliśmy gry i testy sprawdzające wiedzę uczniów.

czytaj więcej

Czujesz, że możesz mieć depresję?

W czasie pandemii coraz więcej mówi się o problemie depresji, która dotyka coraz więcej ludzi, szczególnie nastolatków. Jeśli uważasz, że może to dotyczyć Ciebie lub osób z Twojego otoczenia, warto zapoznać się z testem i innymi materiałami na stronie kampanii "Poproszę uśmiech". 

Czytaj więcej...

Dzień otwarty dla kandydatów

Serdecznie zapraszamy tegorocznych absolwentów szkół podstawowych na dzień otwarty dla kandydatów do naszego liceum, który odbędzie się w czwartek, 15 kwietnia o godzinie 18:00. Spotykamy się na platformie Zoom.us

Link do spotkania: https://tiny.pl/r2sxr

Meeting ID: 728 3270 8330, Passcode: 38LO

W przyszłym roku szkolnym planujemy utworzyć 4 klasy pierwsze. Zachęcamy do zapoznania się z profilami klas oraz porocedurą rekrutacji w zakładce REKRUTACJA

czytaj więcej

Kolejna odsłona projektu eTwinning

Powoli dobiega końca trzeci miesiąc międzynarodowego projektu eTwinning „This Is How We Do It!”, w którym uczestniczą grupy uczniów z klas 2C i 2D.

Po przygotowaniu dwóch filmów dotyczących położenia geograficznego naszego kraju oraz wyśpiewaniu wspólnie „happy birthday” w naszym języku, dziś miało miejsce kolejne wydarzenie - spotkanie wszystkich uczestników na Zoomie.

Wraz z nauczycielami i podopiecznymi ze szkół partnerskich, nasi uczniowie zagrali w grę Kahoot składającą się z 56 pytań przygotowanych przez wszystkie 18 szkół. Były one związane z kulturą, geografią, kulinariami oraz tradycją jednego z 14(!) państw biorących udział w projekcie. Gratulujemy Kacprowi, który znalazł się na podium w tym niecodziennym maratonie Kahoot! 

Olimpiada "Zwolnieni z Teorii"

Do naszej szkoły właśnie dotarła wiadomość, że nasi uczniowie: Mateusz Kołodziejski, Kajetan Skowroński, Natalia Kołodziejska i Wiktoria Porębska zostali zakwalifikowani do kolejnego etapu Olimpiady projektów społecznych "Zwolnieni z Teorii". 

Olimpiada "Zwolnieni z Teorii" jest pierwszą praktyczną olimpiadą w Polsce. Dzięki niej uczniowie mają szansę rozwijać kompetencje przydatne na rynku pracy, takie jak zarządzanie, kreatywność czy rozwiązywanie problemów, a także zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy czy rekrutacji na studia.

Naszym uczniom serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w wielkim finale Olimpiady. 

O silnych i niezależnych kobietach w dniu 8 marca

8 marca to Międzynarodowy Dzień Kobiet, ten dzień wspaniale wpisał się w czas trwania naszego projektu "Strong And Independent Women In Our History" o silnych i niezależnych kobietach w historii naszych krajów: Polski, Niderlandów, Turcji i Hiszpanii.

Uczniowie wykorzystali świetną aplikację #Padlet aby ze sobą współpracować. Wejdź na udostępniony link i zobacz jak uczniowie z innych krajów przedstawiają silne kobiety oraz jak nasze uczennice z klasy 1c biorące udział w projekcie zapoznały swoich kolegów i koleżanki z innych krajów  z historiami wyjątkowych kobiet charakteryzując się na takie wspaniałe kobiety jak Emilia Plater, Elżbieta Zawacka, Ewa Demarczyk i Irena Sendlerowa. 

https://padlet.com/tugbakuscu89/tupfrdagk0n4ny87

 

O energetyce wiatrowej w debacie projektu Odyssey

W środę, 3 marca uczniowie klasy 2d debatowali na temat możliwości rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce. Debata w formacie oksfordzkim została przygotowana i przeprowadzona w oparciu o materiały projektu Odyssey.

"Odyssey - debaty oksfordzkie dla edukacji dzieci i młodzieży w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych" to międzynarodowy projekt, którego liderem jest Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk, z którym nasza szkoła współpracuje. Instytut udostępnia pakiety edukacyjne zawierające niezbędne informacje, w tym najnowsze wyniki badań oraz dane, które ułatwiają przygotowanie do debaty. Wśród tematów do dyskusji, oprócz energetyki wiatrowej są takie jak: sposoby zagospodarowania zlewni rzek górskich, sejsmiczność antropogeniczna, transport morski w Arktyce, czy geoinżynieria a zmiany klimatu. 

czytaj więcej

Nowe logo nowe pomysły

Nasz autorski projekt Strong and Independent Women In Our History wchodzi na kolejny etap.  W zeszłym tygodniu nasi uczniowie biorący udział w projekcie spotkali się ze swoimi koleżankami i kolegami z partnerskich szkół z Hiszpanii, Turcji i Niderlandów.

Podczas spotkania oprócz omówienia planu projektu oraz poznania naszych szkół uczniowie mieli czas aby szlifować swój język angielski. Wszyscy zostali podzieleni na nieliczne grupy w których byli uczniowie z każdego partnerskiego kraju, pod okiem nauczyciela toczyły się ważne dyskusje o projekcie, o sytuacji na świecie spowodowanej COVID-19 ale również był czas na gry i zabawy podczas których mogliśmy poczuć się swobodniej i dobrze razem bawić. 

czytaj więcej