Olimpiada "Zwolnieni z Teorii"

Do naszej szkoły właśnie dotarła wiadomość, że nasi uczniowie: Mateusz Kołodziejski, Kajetan Skowroński, Natalia Kołodziejska i Wiktoria Porębska zostali zakwalifikowani do kolejnego etapu Olimpiady projektów społecznych "Zwolnieni z Teorii". 

Olimpiada "Zwolnieni z Teorii" jest pierwszą praktyczną olimpiadą w Polsce. Dzięki niej uczniowie mają szansę rozwijać kompetencje przydatne na rynku pracy, takie jak zarządzanie, kreatywność czy rozwiązywanie problemów, a także zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy czy rekrutacji na studia.

Naszym uczniom serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w wielkim finale Olimpiady. 

O silnych i niezależnych kobietach w dniu 8 marca

8 marca to Międzynarodowy Dzień Kobiet, ten dzień wspaniale wpisał się w czas trwania naszego projektu "Strong And Independent Women In Our History" o silnych i niezależnych kobietach w historii naszych krajów: Polski, Niderlandów, Turcji i Hiszpanii.

Uczniowie wykorzystali świetną aplikację #Padlet aby ze sobą współpracować. Wejdź na udostępniony link i zobacz jak uczniowie z innych krajów przedstawiają silne kobiety oraz jak nasze uczennice z klasy 1c biorące udział w projekcie zapoznały swoich kolegów i koleżanki z innych krajów  z historiami wyjątkowych kobiet charakteryzując się na takie wspaniałe kobiety jak Emilia Plater, Elżbieta Zawacka, Ewa Demarczyk i Irena Sendlerowa. 

https://padlet.com/tugbakuscu89/tupfrdagk0n4ny87

 

O energetyce wiatrowej w debacie projektu Odyssey

W środę, 3 marca uczniowie klasy 2d debatowali na temat możliwości rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce. Debata w formacie oksfordzkim została przygotowana i przeprowadzona w oparciu o materiały projektu Odyssey.

"Odyssey - debaty oksfordzkie dla edukacji dzieci i młodzieży w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych" to międzynarodowy projekt, którego liderem jest Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk, z którym nasza szkoła współpracuje. Instytut udostępnia pakiety edukacyjne zawierające niezbędne informacje, w tym najnowsze wyniki badań oraz dane, które ułatwiają przygotowanie do debaty. Wśród tematów do dyskusji, oprócz energetyki wiatrowej są takie jak: sposoby zagospodarowania zlewni rzek górskich, sejsmiczność antropogeniczna, transport morski w Arktyce, czy geoinżynieria a zmiany klimatu. 

czytaj więcej

Nowe logo nowe pomysły

Nasz autorski projekt Strong and Independent Women In Our History wchodzi na kolejny etap.  W zeszłym tygodniu nasi uczniowie biorący udział w projekcie spotkali się ze swoimi koleżankami i kolegami z partnerskich szkół z Hiszpanii, Turcji i Niderlandów.

Podczas spotkania oprócz omówienia planu projektu oraz poznania naszych szkół uczniowie mieli czas aby szlifować swój język angielski. Wszyscy zostali podzieleni na nieliczne grupy w których byli uczniowie z każdego partnerskiego kraju, pod okiem nauczyciela toczyły się ważne dyskusje o projekcie, o sytuacji na świecie spowodowanej COVID-19 ale również był czas na gry i zabawy podczas których mogliśmy poczuć się swobodniej i dobrze razem bawić. 

czytaj więcej

International Day Women and Girls in Science

11 lutego obchodzony jest International Day Women and Girls in Science. Przywołując odkrycia i wynalazki autorstwa kobiet, najcześciej pierwsza myśl to dwukrotna polska noblistka Maria Skłodowska-Curie. Powinniśmy jednak pamiętać o odkryciach i w innych dziedzinach, bardziej prozaicznych jak wynalazki niezbędne w codziennym użytkowaniu: zmywarka, wycieraczka do szyb samochodowych, czy pierwowzór kultowej gry Monopoly. 

Aktywność naukowa kobiet zdaje się nie podlegać dyskusjom, a jednak według jednej  z ostatnio przeprowadzonych ankiet – 67% Europejczyków nie wierzy,  by kobiety były wystarczająco zdolne do pracy naukowej.

czytaj więcej

Strong And Independent Women In Our History

Strong And Independent Women In Our History to nasz autorski projekt eTwinning. Nasza szkoła należy do eTwinning. Jest to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli z całej Europy współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych.

Nasz autorski projekt Strong And Independent Women In Our History wchodzi do kolejnego etapu. W piątek, 5 lutego 2021 roku odbyło się spotkanie nauczycieli biorących udział w projekcie. Spotkanie koordynowała p. Karolina, która jest autorem projektu. Oprócz ustaleń dotyczących realizacji przedsięwzięcia nauczyciele z Hiszpanii, Niderlandów, Turcji i oczywiście Polski wymieniali się zawodowymi doświadczeniami, prezentowali swoje szkoły, przekazali jak radzą sobie ich szkoły w dobie Covid-19  dzięki czemu mogli poznać się lepiej aby stworzyć zgrany zespół realizując idee naszego projektu. 

Egzamin maturalny

Tegoroczny egzamin maturalny, zgodnie z założeniami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, rozpocznie się we wtorek, 4 maja 2021 roku.

O godzinie 9.00 tegoroczni absolwenci naszego liceum przystąpią do egzaminu pisemnego z języka polskiego na poziomie podstawowym. W kolejnych dniach w sesji porannej odbędą się egzaminy z matematyki (środa), języka angielskiego na poziomie podstawowym (czwartek) oraz języka angielskiego na poziomie rozszerzonym (piątek). Jednocześnie w sesjach popołudniowych będą się odbywały egzaminy z języka łacińskiego i kultury antycznej, historii muzyki, historii sztuki oraz filozofii.

czytaj więcej

Szkolenie eTwinning

Dzięki pani Karolinie, nauczycielce historii w naszym liceum, koleini nauczyciele zyskują nowe umiejętności w tworzeniu i prowadzeniu projektów eTwinning.

Pierwsze szkolenie odbyło się w czwartek, 9 lutego br. Sądząc po dobrej atmosferze i twórczym podejściu do temau, już niebawem możemy się spodziewać kolejnych ciekawych pomysłów i międzynarodowych inicjatyw.   

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dziś świętujemy Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI), który obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata. 

Z tej okazji w naszym liceum odbyło się wiele lekcji międzyprzedmiotowych nt. bezpieczeństwa w sieci. W ich trakcie nasi uczniowie między innymi wspólnie określali  niebezpieczeństwa czekające na nas w sieci na podstawie prezentacji przygotowanej w ramach projektu eTwinning „Bridging the Gap with English” oraz testowali swoją wiedzę w grze Kahoot!. Dzięki wykorzystaniu materiałów dostępnych na stronie Polskiego Centrum Programu Safer Internet mogli jeszcze lepiej zrozumieć naturę uzależnienia od elektroniki i Internetu. Dzielili się również dobrymi praktykami korzystania z sieci w samodzielnie przygotowywanych prezentacjach.