Erasmus+ w Potockim

Rok szkolny 2020/2021 to pierwsze kroki nauczycieli i uczniów Zespołu Szkół nr 79 im. Stanisława Kostki Potockiego w Warszawie w programie Erasmus+. Rozpoczęliśmy realizację projektu „The Breakthrough Project – wielopłaszczyznowy rozwój kadry na miarę Europy”.

Zaangażowanie 17 nauczycieli z grona 116 pracujących w liceum i szkole podstawowej ma pobudzić kadrę placówki, a w konsekwencji całą społeczność szkolną do własnego rozwoju i tworzenia mostów współpracy ze szkołami z innych krajów Europy. Zależy nam na doskonaleniu kompetencji językowych (zwłaszcza w obszarze języka angielskiego), poznaniu innowacyjnych metod i form pracy z uczniem z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii informacyjno-komputerowych (m.in. CLIL, blended learning). 

Szersze otwarcie naszej społeczności na wielokulturowość, wszak z każdym rokiem zwiększa się u nas liczba uczniów obcokrajowców, to realna pomoc w wyrównywaniu szans edukacyjnych takich uczniów i okazja do integracji międzykulturowej. Nawiązanie współpracy z uczniami z innych krajów Europy to wielka szansa na wymianę doświadczeń dzieci i młodzieży oraz kadry pedagogicznej, co może zaowocować aktywnością na polu inicjatyw europejskich.

Dalszą perspektywę wyznacza złożony przez zespół nauczycieli wniosek o akredytację programu Erasmus + w naszej szkole w latach 2021-2027.

Spotkanie podsumowujące projekt

W piątek, 30 kwietnia odbyło się jedno z ostatnich spotkań nauczycieli oraz uczniów w ramach projektu eTwinning "Bridging the Gap with English".

Uczniowie przedstawiali prezentacje na temat umiejętności XXI wieku, które wykorzystali w trakcie realizacji działań projektowych. Julia i Franciszek  z kl. 2a przedstawili prezentację stworzoną przez nasz zespół, która dotyczyła umiejętności uczenia się, tj. krytyczne myślenie, kreatywność, współpraca i komunikacja. Zaprezentowany został również finałowy produkt naszego projektu - ebook, z którym możecie zapoznać się pod tym linkiem https://tinyurl.com/3vh88zv4

Spotkanie zwieńczyła gra Quizziz sprawdzająca znajomość "21st Century Skills". W projekcie biorą udział uczniowie z klas 1c,1d oraz 2a naszego Liceum.

Niezależne kobiety z Niderlandów

Kwiecień w naszym projekcie eTwinning STRONG AND INDEPENDENT WOMEN IN OUR HISTORY do czas poznawania silnych i niezależnych kobiet z Niderlandów.

Uczniowie z Keizer Karel College Amstelveen The Netherlands przybliżyli nam kilka niesamowitych życiorysów wyjątkowych kobiet z ich kraju. Między innymi poznaliśmy Helene Kröller-Müller kolekcjonerkę dzieł sztuki oraz założycielkę słynnego muzeum jej imienia, Marga Klompé pierwszą kobietę ministra w Holandii, Annie M.G. Schmidt matkę niderlandzkiej literatury dla dzieci oraz słynną i kontrowersyjną postać Mata Hari. Wszystkie te kobiety poznawaliśmy dzięki aktywnościom korzystając z nowoczesnych aplikacji jak chatterpix, storyjumper ale też poprzez spotkania i rozmowy.

czytaj więcej

Dzień informacyjny Erasmus+

Nasza szkoła bierze udział w programie Erasmus+. W tym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację projektu „The Breakthrough Project – wielopłaszczyznowy rozwój kadry na miarę Europy”.

Udział w programie to między innymi doskonalenie kompetencji językowych (zwłaszcza w obszarze języka angielskiego), poznaniu innowacyjnych metod i form pracy z uczniem z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii informacyjno-komputerowych (m.in. CLIL, blended learning, drama) międzynarodowe projekty dzięki eTwinning, ale również wachlarz szkoleń dla nauczycieli. W czwartek 15 kwietnia 2021 roku nasi nauczyciele wzięli udział w Ogólnopolskim Dniu Informacyjnym Narodowej Agencji programu Erasmus+. Podczas konferencji zostały zaprezentowane nowe perspektywy dla programów Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności na lata 2021-2027, również oferta współpracy między szkołami europejskimi w mobilności nauczycieli ale również w wymianie młodzieży. Podczas konferencji odbył się również wykład Marka Zająca "Trendy w edukacji" który zainspirował naszych nauczycieli :)

Silne kobiety z Turcji

Nasz autorski projekt eTwinning idzie pełną parą. W marcu poznawaliśmy silne i niezależne kobiety z naszego partnerskiego kraju, z Turcji.

Poznaliśmy między innymi SABİHA GÖKÇEN, niemowitą pierwszą kobietę pilota, astronomkę i naukowca, a takźe Nüzhet Gökdoğan, odważną FATMA REFET ANGIN pierwszą turecką kobietę nauczyciela historii i wiele innych.

Na koniec miesiąca odbyło się spotkanie wszystkich nauczycieli i uczniów biorących udział w projekcie. Podczas spotkania rozmawialiśmy o tym czego się dowiedzieliśmy o tych wspaniałych kobietach oraz mieliśmy gry i testy sprawdzające wiedzę uczniów.

czytaj więcej

Kolejna odsłona projektu eTwinning

Powoli dobiega końca trzeci miesiąc międzynarodowego projektu eTwinning „This Is How We Do It!”, w którym uczestniczą grupy uczniów z klas 2C i 2D.

Po przygotowaniu dwóch filmów dotyczących położenia geograficznego naszego kraju oraz wyśpiewaniu wspólnie „happy birthday” w naszym języku, dziś miało miejsce kolejne wydarzenie - spotkanie wszystkich uczestników na Zoomie.

Wraz z nauczycielami i podopiecznymi ze szkół partnerskich, nasi uczniowie zagrali w grę Kahoot składającą się z 56 pytań przygotowanych przez wszystkie 18 szkół. Były one związane z kulturą, geografią, kulinariami oraz tradycją jednego z 14(!) państw biorących udział w projekcie. Gratulujemy Kacprowi, który znalazł się na podium w tym niecodziennym maratonie Kahoot! 

Nowe logo nowe pomysły

Nasz autorski projekt Strong and Independent Women In Our History wchodzi na kolejny etap.  W zeszłym tygodniu nasi uczniowie biorący udział w projekcie spotkali się ze swoimi koleżankami i kolegami z partnerskich szkół z Hiszpanii, Turcji i Niderlandów.

Podczas spotkania oprócz omówienia planu projektu oraz poznania naszych szkół uczniowie mieli czas aby szlifować swój język angielski. Wszyscy zostali podzieleni na nieliczne grupy w których byli uczniowie z każdego partnerskiego kraju, pod okiem nauczyciela toczyły się ważne dyskusje o projekcie, o sytuacji na świecie spowodowanej COVID-19 ale również był czas na gry i zabawy podczas których mogliśmy poczuć się swobodniej i dobrze razem bawić. 

czytaj więcej

Strong And Independent Women In Our History

Strong And Independent Women In Our History to nasz autorski projekt eTwinning. Nasza szkoła należy do eTwinning. Jest to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli z całej Europy współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych.

Nasz autorski projekt Strong And Independent Women In Our History wchodzi do kolejnego etapu. W piątek, 5 lutego 2021 roku odbyło się spotkanie nauczycieli biorących udział w projekcie. Spotkanie koordynowała p. Karolina Majk, która jest autorem projektu. Oprócz ustaleń dotyczących realizacji przedsięwzięcia nauczyciele z Hiszpanii, Niderlandów, Turcji i oczywiście Polski wymieniali się zawodowymi doświadczeniami, prezentowali swoje szkoły, przekazali jak radzą sobie ich szkoły w dobie Covid-19  dzięki czemu mogli poznać się lepiej aby stworzyć zgrany zespół realizując idee naszego projektu. 

Szkolenia eTwinning

Dzięki pani Karolinie, nauczycielce historii w naszym liceum, koleini nauczyciele zyskują nowe umiejętności w tworzeniu i prowadzeniu projektów eTwinning.

Pierwsze szkolenie odbyło się w czwartek, 9 lutego br. Sądząc po dobrej atmosferze i twórczym podejściu do temau, już niebawem możemy się spodziewać kolejnych ciekawych pomysłów i międzynarodowych inicjatyw.   

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dziś świętujemy Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI), który obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata. 

Z tej okazji w naszym liceum odbyło się wiele lekcji międzyprzedmiotowych nt. bezpieczeństwa w sieci. W ich trakcie nasi uczniowie między innymi wspólnie określali  niebezpieczeństwa czekające na nas w sieci na podstawie prezentacji przygotowanej w ramach projektu eTwinning „Bridging the Gap with English” oraz testowali swoją wiedzę w grze Kahoot!. Dzięki wykorzystaniu materiałów dostępnych na stronie Polskiego Centrum Programu Safer Internet mogli jeszcze lepiej zrozumieć naturę uzależnienia od elektroniki i Internetu. Dzielili się również dobrymi praktykami korzystania z sieci w samodzielnie przygotowywanych prezentacjach.