Mały architekt - projekt

30.01.2019 Projekt realizowany w ramach V edycji programu mPotęga
 
Głównymi celami projektu było:
1. Kształtowanie wyobraźni przestrzennej uczniów
2. Wskazanie na obecność matematyki w architekturze
3. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów
 
Projekt zakładał wprowadzenie uczniów w świat matematyki, jako narzędzia potrzebnego architektom, zarówno tym od aranżacji wnętrz, konstruktorów, projektantów opakowań itp.
 
 
Przeprowadzone działania:
 
1. Prezentacja multimedialna przedstawiająca co to jest architektura i do czego architektowi potrzebna jest matematyka. Wywiad z architektem.
 
2. Warsztaty z kształtowania wyobraźni m.in. dopasowywanie widoków figur z przodu, z tyłu, z boku, Odtwarzanie kształtu sklejonego z sześciennych drewnianych klocków, który jedynie dotykamy, a nie widzimy. Budowanie przestrzennych kształtów z użyciem słomek Bamp, klocków Reko, budowanie makiety miasta.
 
3. Warsztaty z mierzenia objętości różnych kształtów
m.in. budowanie metra sześciennego z rur,  mierzenie objętość różnych kształtów poprzez zanurzanie ich w pojemnikach wypełnionych wodą z odpowiednimi podziałkami.
 
4. Projekt REMONT POKOJU
Praca w grupach. Każda grupa ma plan pokoju w skali, może wybrać materiały do remontu (np. farbę, tapety, specjalną masę do ścian, panele, płytki, drewno, listwy). Zadaniem grupy jest obliczenie kosztów zakupu materiałów i kosztów robocizny.
 
5. Warsztaty z udziałem rodziców – budujemy miasto a. tworzymy makietę miasta z użyciem opakowań po niepotrzebnych już np. pastach do zębów, kremach, jedzeniu. Uczniowie z rodzicami sklejają siatki K-dronu i szukają informacji na jego temat, a następnie konstruują własne obiekty przy użyciu klocków Reko, rurek konstrukcyjnych Bamp, klocków magnetycznych oraz małych sześciennych klocków.
 
6. Konkurs fotograficzny dla uczniów klas 4-6 „MATEMATYKA W ARCHITEKTURZE WILANOWA”, uczniowie przynoszą zdjęcia na zadany temat w formacie A4 z krótkim opisem, co na tym zdjęciu jest matematyczne. Najlepsze 3 zdjęcia zostaną nagrodzone.